Ameliyatsız
(Botulinum Toksin)

Kırışıklık Tedavisinde
Botulinum Toxin (Bo-Tox) Uygulaması

Cildimizdeki kollajen ve elastin seviyeleri zamanla azalmaya başlayarak sarkmaya ve kırışmaya neden olur. Erken yaşlanma, pek çoğumuz için ortak bir endişedir ve özellikle güldüğümüzde ve kaşlarımızı çattığımızda, belirli yüz kaslarının aşırı çalışmasıyla kırışıklıklar daha da artar. Kırışıklık önleyici çözümlerden en yaygın olanı, ince çizgilerin ve kırışıklıkların görünümünü en aza indirmek için kullanılan, çok sayıda fayda ve kullanıma sahip, oldukça popüler bir tedavi botulinum toxin (Bo-tox) uygulamasıdır.

Yüz kırışıklıklarının tedavisi için kullanılan botulinum toksin (bo-tox) enjeksiyonu en sık uygulanan kozmetik prosedürdür. Botulinum toksin enjeksiyonu, özellikle yüzün üst üçte birlik kısmına öngörülebilir sonuçlar sunduğundan ince çizgilerin ve kırışıklıkların görünümünü en aza indirmede yaygın olarak kullanılan bir tedavidir.

Kliniğimizde botox uygulaması ve amaliyatsız estetikteki tüm uygulamalar, uzun yıllardır bu konuda  deneyimli ve ülkemizde ameliyatsız estetik uygulamalarının ilk uygulayıcılarından ve T.C. Sağlık Bakanlığınca lisanslı Medikal Estetik Hekimi ve Akupunktur Uzmanı Dr.İbrahim KOÇ tarafından yüz ifadesi bozulmadan yapılmaktadır. Ciltteki kırışıkların azaltılması ve cildin pürüzsüz görünümü için, her hastaya göre seçilen özel bir dozlama kullanılarak  yapılmaktadır ve tedaviler, doğal görünüm ön planda tutularak size özel olarak uygulanır.

BOTOX HAKKINDA SIK SORULAN SORULAR

Botulinum toxin (Bo-tox) kırışıklık tedavisinde ne kadar süredir kullanılmaktadır?

İlk olarak 2002’de Amerika’da kırışıklık gidermede ve 2006’da İngiltere’de kaş çatma çizgilerinin görünümünü geçici olarak iyileştirmek için kozmetik kullanımı onaylandı. Daha sonra kaz ayakları ve alın çizgilerinde de kullanımı onaylanmıştır.

Botulinum toxin (Bo-tox) kırışıklık gidermede bir ilaç mıdır?

Evet, kırışıklık giderici bir ilaç olarak sınıflandırılır ve estetik amaçlı olarak sadece lisanslı dotorlar tarafından reçete edilebilmektedir.

Botulinum toxin (Bo-tox) kırışıklıkta nasıl etki eder?

Kırışıklık tedavisinde, sinirlerden kaslara giden sinyalleri bloke ederek kırışıklığa neden olan kasın kasılmasını engelleyerek etkisini gösterir.

Botulinum toxin (Bo-tox) estetik amaçlı olarak kırışıklık dışında kullanılıyor mu?

Evet. Migren tedavisinde, aşırı diş sıkma ve aşırı terleme tedavisinde de kullanılmaktadır.

Bu tedavi erkeklerde de kullanılabilir mi?

Evet. Kullanılmaktadır.

Hangi bölgeler tedavi edilebilir?

En sık kullanılan alanlar: kaş çatma çizgileri, yatay alın çizgileri ve kaz ayaklarıdır. Tavşan çizgileri, ‘portakal kabuğu’ görünümlü çene ve aşağı dönük dudak da tedavi edilebilir. Gülümsemeyle alt dudağın aşağı inmesinin önlenmesi, ağız çevresindeki ince çizgilerin tedavisi, boyundaki dikey bantların tedavisinde, diş sıkma ve geniş yüz yapısının inceltilmesinde de kullanılmaktadır.

Kaş kaldırma etkisi var mıdır?

Asıl amaç olmamakla birlikte minimal bir kaş kalkması sağlanabilir.

Nefertiti botoxu nedir?

Çene konturunun düzeltilmesi ve boyun kırışıklık tedavisinde kullanılan özel bir botox enjeksiyon tekniğidir. Bu uygulama için doğru hasta seçimi önemlidir.

Diş sıkma konusunda etkili midir?

Evet, çiğneme kaslarını tedavi ederek diş sıkma sorunlarınızı azaltabilirsiniz.

Yüzümü inceltmek için kullanabilir miyim?

Evet, genişlemenin kaynağı güçlü masseter kasları olan kişilerde kullanılabilir.

Uygulama için gelirken nasıl hazırlanmalıyım?

İşlem için geldiğinizde enfeksiyon riskini azaltmak için makyaj yapmamanız yararlı olacaktır.

Kontrole ihtiyacım var mı?

İlk kez kliniğimizde uygulama yaptırıyorsanız 10-15 gün arasında kontrol gerekebilir.

Ağrı olur mu?

Kliniğimizde çok ince iğnelerle uygulama yapılmaktadır pek çok hasta lokal anesteziye gerek duymamaktadır ancak talep eden hastalara lokal anestezik ilaç kullanılabilir. Genelde minimal ağrılı bir uygulamadır.

Etki ne zaman başlar?

Yavaş yavaş etkisini gösterir. Nihai sonuçların ortaya çıkması yaklaşık iki hafta sürer.

Uygulamadan sonra işime gidebilir miyim?

Evet, tedaviden sonra işinize dönebilirsiniz ancak ertesi güne kadar spor veya egzersiz yapmayın. Birkaç saat eğilmeyin, bölgeyi ovmayın ve birkaç gün yüz masajı yaptırmayın.

Hamileyken veya emzirirken bu tedaviyi yaptırabilir miyim?

Kesinlikle hayır. Bu tedavinin hamilelik veya emzirme döneminde kullanılması onaylanmamıştır.

Etkisi ne kadar sürer?

Bu, bireye bağlı olarak değişir ve etkisi ortalama 3 ay olmasına rağmen 2-6 ay arasında değişebilir.

Hangi sıklıkla yaptırmalıyım?

Bu birkaç faktöre bağlıdır. Çoğu insan için her 3-4 ayda bir tekrarı gerekir, 6-12 ayda bir tedavi olmayı tercih edenler de olabilmektedir. Seçim tamamen size bağlı. Aşırı terleme tedavisinde etki yaklaşık 6 aydan daha uzun süre devam etme eğilimindedir. Diş sıkma ya da gıcırdatma tedavisinin etkisi 3-6 ay sürebilmektedir.

Kırışıklık tedavisi için en az kaç yaşında olunmalı?

Bu, yüzün yaşlanma hızına bağlıdır. Bazı insanlar erken yaşta ince çizgiler ve kırışıklıklar geliştirir ve eğer çizgiler dokuya yerleşmeye başlıyorsa tedaviye başlamak uygun olur. İdeal olarak 25 yaşın altındakilere, çok geçerli bir sebep olmadıkça, tedavi etmemeyi tercih ediyoruz.

Doğal görünür müyüm?

Tedavi istediğiniz gibi özelleştirilebilir, böylece istediğiniz kadar doğal görünebilirsiniz; örneğin kaşlarınızı hala kaldırabilir, korumak istediğiniz çizgileri ve kırışıklıkları seçebilirsiniz.

Yine de kaşlarımı hareket ettirebilir miyim?

Evet, yine de kaşlarınızı kaldırabilir ve yüzünüzü normal şekilde hareket ettirebilirsiniz; ancak belirli yüz ifadelerinin (kaşlarını çatmak gibi) yapılma derecesi azaltılır.

Kaşlarımı kaldırabilecek miyim?

Evet, tedaviden sonra kaşlarınızı kaldırabileceksiniz ancak alına uygulama yapılırsa bir miktar azalacaktır.

Bebek botoxu nedir?

Tedaviden sonra kasta daha fazla hareket sağlamak için daha az botox ünitesinin özel bir teknikle kullanılmasıdır. Aktörler ve haber spikerleri gibi tam bir hareket yelpazesini ifade edebilmenin kendisi için çok önemli olduğu bazı bireyler bu tür bir tedaviyi tercih etmektedir.

Beklenmeyen durumlar neler olabilir?

Komplikasyonlar nadir olmakla birlikte, zaman zaman olabilir. Bu, tedaviden sonra oluşan bir morluk veya göz kapağının veya kaşın düşmesi olabilir. Bu  nadir de olsa görülen bir durumdur. Yan etkiler arasında baş ağrısı (tedaviden sonraki ilk seferde nadir olmayan bir durum), genel yorgunluk veya mide bulantısı, kaş göz kapağında geçici sarkma, çift görme ve boyun zayıflığı yer alabilir.

Botoxa karşı bağışık olabilir miyim?

Evet bazı insanlarda görülmektedir. Bu durumda, bağışıklık sistemi botoxu nötralize eder. Etki göstermez.

Dermal dolgu mu botox mu yaptırmalıyım?

Her iki tedavi de farklı özelliklere sahiptir; dermal dolgular, yüzde hacim kaybı olduğunda veya belirli bir özelliği büyütmek için kullanılır. Bu iki tedavi ihtiyaç dahilinde birlikte veya ayrı ayrı kullanılabilir ancak birbirinin yerine kullanılamazlar. Buna hekiminiz gerekçesiyle karar verecektir.

Bilmem gereken başka bir şey var mı?

Evet.

Fiyat araştırmasından önce yapmanız gerekenler:

• Botulinum toxininin estetik amaçlı olarak sadece lisanslı hekimlerce reçete edilerek kullanılabileceğini,
  • Toxinin aynı zamanda tabiattaki en etkili 10 zehirden biri olduğunu, sıradan bir ilaç olmadığını, mutlaka lisanslı hekimlerce  uygulanması gerektiğini unutmamalısınız.
  • Ülkemizde lisanssız, yetkisiz, ruhsatsız kişilerce uygulanan ve Sağlık Bakanlığı onayı olmayan bir çok Uzakdoğu  kaynaklı  ürünlerin bulunduğuna dikkat etmelisiniz.
  • Bu yüzden uygulamayı yaptırmadan önce, bu konuda yetkili bir hekimin, orijinal ve Sağlık Bakanlığınca onaylı toxini vücudunuza enjekte ettirdiğinizden emin olmanızı öneririz.