Tüp Bebek Tedavisinde
Akupunktur Desteği

Tüp Bebek Tedavisinde Akupunktur Desteği

Tüp bebek tedavisi, akupunktur ile birleştirildiğinde başarılı bir hamilelik şansını artırmaya çalışan kadınları olumlu yönde desteklemektedir.

(Kaynak: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23512550)

AKUPUNKTURUN TÜP BEBEK TEDAVİSİNDE ETKİLERİ

Akupunktur üreme organlarının kan akışını düzenler. Gebelik için üreme organlarının yeterli beslenmesi büyük önem arzetmektedir. Stres , yaşlanma, rahim ve yumurtalıklara giden kan akışında düşüşe neden olabilmektedir. Akupunktur, kan damarlarının genişlemesine neden merkezi sempatik sinir sistemini den kan akışını denleyerek artırabilmektedir. Damarlar genişlediğinde, yumurtalıklara ve uterusa besleyici yoğun kan akışı sağlanır. Artan yumurtalık kan akışı, doğurganlık ilaçlarına yanıtta yardımcı olabilir. Artan rahim kan akışı, kalın bir rahim astarı (endometrium) sağlar ve implantasyon için ideal bir ortam oluşturur.Adet döngüsü ve hormanal dengenin sağlanmasında ciddi katkı sunmaktadır. Akupunktur stresi azaltır.

Doğurganlık tedavisi gören kişilerde, stresi yönetmek çok önemlidir. Araştırmalar gösteriyor ki iğneler deriye yerleştirildiğinde vücut kendi doğal ağrı kesicilerini (endorfin) salgılamaktadır. Endorfinler, bir seanstan sonra kişinin aldığı rahatlama hissinden sorumludur ve kaslarınızın gevşemesine, nefesinizin dengelenmesine ve zihninizin sakinleşmesine neden olur. Akupunktur tedavisi  tüp bebek  hastaları tarafından doğurganlık tedavileri sırasında kendilerini daha rahat hissetmelerine neden olmaktadır. Akupunktur IVF ile bebek sahibi olma şansınızı artırmaktadır.

Medikal Estetik Hekimi ve Akupunktur Uzmanı Dr.İbrahim KOÇ doğal doğurganlık, kadın sağlığı, tüp bebek ve infertilite konusunda Japon Tıbbı, Çin tıbbı ve Akupunkturu batı tıbbı ile birlikte uygulamada uzun yıllara dayanan klinik deneyime sahiptir, bu nedenle Akupunktur tedavisini, tüp bebek tedavisi yaptırmak isteyenlere ve tüm tüp bebek süreci boyunca yardımcı tedavi seçeneği olarak kullanılmasını önermektedir.Kadınlar için akupunktur destek tedavisi genellikle, tüp bebek tedavisine başlamadan önce, stimülasyon aşamasında, yumurta toplama öncesi ve sonrası, embriyo transferinden bir gün önce ve bir gün sonra, kan testi sonucu onaylanana kadar haftada bir veya iki kez, gebeliğin 1. trimesterinde haftada bir kez uygulanmaktadır.

Vücudun hazırlanması için kliniğimiz akupunktur tedavisine IVF’ye başlamadan önce başlanmasını önermektedir.